Monday, November 24, 2008

DIARI 33: POST-MORTEM PEMBENTANGAN PROJEK LATIHAN ILMIAH 2008 SESI I

"Jom Tengok Post-Mortem dan Resolusi Utama!!"

Pembentangan projek Latihan Ilmiah 2008 sesi pertama telah dijalankan pada hari yang telah ditetapkan sebagaimana yang telah dirancangkan oleh penyelia (Dr. Siti Fatimah Mohd Yassin). Pembentangan tugasan individu telah dilakukan oleh lapan (8) pelajar sahaja iaitu Mohd Fadhil, Azizul Taher, Mustapha Mahmud, Azhar Sidek, Nafsah, Suriani, Nadzirah dan saya sendiri (Mohd Kushairi). Setiap pelajar diberikan masa sebanyak 15 minit sahaja yang merangkumi pembentangan laporan keseluruhan, blog p&p dan beberapa item utama yang terdapat di dalam format laporan.

Terdapat banyak komen dan cadangan penambahbaikan yang telah diluahkan oleh penyelia (Dr. Siti Fatimah Mohd Yassin) terhadap hasil pembentangan yang telah dilakukan berdasarkan kepada format laporan dan aspek-aspek yang dikehendaki oleh beliau. Segala komen dan cadangan tersebut hendaklah dibaiki dengan secepat mungkin bagi menyempurnakan tugasan projek Latihan Ilmiah 2008 yang lengkap sebagaimana yang telah ditetapkan.

Antara resolusi utama pembentangan pada hari tersebut ialah:
1) Laporan yang lengkap dan tepat berdasarkan format laporan yang telah ditetapkan mestilah dihantar selewat-lewatnya atau pada hari Jumaat (28 November 2008).
2) Tugasan utama iatu blog p&p mestilah memenuhi semua ciri atau kriteria standard pemikiran berdasarkan analisis 50 laman web yang berkaitan dengan tajuk p&p masing-masing.
3) Setiap komen individu mestilah diluahkan di dalam blog refleksi masing-masing dan komen terhadap rakan-rakan group Ilmiah 2008 mestilah dilakukan di dalam yahoo group Ilmiah 2008.

Segala kesilapan atau kekurangan laporan projek Latihan Ilmiah 2008 dan penambahbaikan blog p&p serta tugasan atau arahan tambahan akan dilaksanakan dengan secepat mungkin. InsyaAllah.


No comments: